بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: مقابل هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند
سرخط خبرها

نان مغزدار خانگی را با روشی ساده تهیه کنید

  • کد خبر: ۵۰۹۳۴
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
نان مغزدار خانگی را با روشی ساده تهیه کنید
تهیه نان این روز‌ها دغدغه بسیاری از ماست. از وقتی گفته شده است که نانوایی‌ها یکی از مراکز انتقال ویروس کروناست این نگرانی‌ها به شدت بالا رفته است. اما ما نیز می‌توانیم با کمی حوصله و زمان نان‌های محلی را در خانه تهیه کنیم و تغییری در سبک زندگی خود داشته باشیم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روز‌های قرنطینه فرصت خوبی برای تجربه‌های جدید به ویژه در زمینه آشپزی است. برای همین، امروز می‌خواهیم دستورپخت یک نان خوشمزه را با هم یاد بگیریم: نان مغزدار که می‌تواند یک وعده عالی برای صبحانه یا عصرانه باشد.
 
مناسب برای: ١٧ نفر
 
مدت زمان:٦٠ دقیقه

مواد لازم برای تهیه نان مغزدار:

آرد: ۳ لیوان + ۳ قاشق غذاخوری
شکر:  دوسوم پیمانه + ۴ قاشق غذاخوری
روغن: مایع   یک چهارم پیمانه
تخم مرغ:  ۲ عدد
آب ولرم: نصف لیوان
خمیرمایه:  یک قاشق غذاخوری
گلاب: ۵ قاشق غذاخوری
شیر: یک پیمانه
کره: یک قاشق غذاخوری
وانیل: سر قاشق چای خوری
زعفران غلیظ:  یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان مغزدار:

برای تهیه خمیر، ۲ لیوان آرد، ۴ قاشق غذاخوری شکر و خمیرمایه را درون ظرفی مخلوط کنید. سپس داخل ظرف دیگری یک تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری گلاب، آب و روغن را خوب مخلوط کنید و به ترکیب قبلی بیفزایید. آرد باقی مانده را کم کم به مایه خمیر اضافه کنید تا خمیر لطیفی به دست آید. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید ۲ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند.
 
نان مغزدار
 
برای تهیه مواد داخل نان ۳ قاشق غذاخوری آرد، یک زرده تخم مرغ، دوسوم پیمانه شکر، یک پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری کره، سر قاشق چای خوری وانیل و یک قاشق غذاخوری زعفران غلیظ را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا در حد فرنی غلیظ شود.
 
نان مغزدار
 
خمیر را با وردنه باز کنید و با یک کاسه کوچک، آن را گرد برش بزنید. از موادی که برای داخل نان آماده کرده اید، یک قاشق غذاخوری داخل خمیر بگذارید و آن را گرد جمع کنید.
 
نان مغزدار
 
کف سینی را چرب کنید و نان‌ها را بچینید. ۱۰ دقیقه به نان‌ها در همان حالت استراحت بدهید. سپس روی نان‌ها را رومال بزنید و درصورت تمایل، کنجد بپاشید. حالا سینی را ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده است بگذارید (۱۸۰ درجه سانتی گراد) تا بپزد. هر وقت زیر نان‌ها قهوه‌ای شد آماده است.
 
نان مغزدار
 
نکات
 
برای طلایی شدن روی نان‌ها گریل را روشن کنید.
 
برای رومال نان یک زرده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری زعفران غلیظ مخلوط کنید و روی نان‌ها بکشید.
 
برای پخت نان‌ها درون توستر آن‌ها را ١٥ دقیقه با دمای ١٧٠ درجه سانتی گراد در طبقه وسط و حرارت پایین بگذارید. از بالا هم هر وقت طلایی شد.
 
برای دریافت کامل دستور غذاها و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این نشانی مراجعه کنید.
nazbanoo_food@
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->